ROK B / Dzisiaj jest środa, 15 maja 2024 r. 136 dzień roku Imieniny: Dionizego, Nadziei, Zofii

GALERIA ZDJĘĆ

Obóz w Chorwacji 14-23 sierpnia 2012

2012-08-28

Wspomnienie z obozu religijno -wypoczynkowego do Bośni i Hercegowiny oraz Chorwacji
14 - 23 sierpnia 2012

Kochanemu Księdzu Proboszczowi,  Andrzejowi Pluta,  z  serdecznymi podziękowaniami za wspaniałe zorganizowanie obozu w Bośni i Hercegowinie, cudownie  spędzony czas, rewelacyjną atmosferę i fascynujące przeżycia, przekazuję fragment swojego pamiętnika...

Wtorek

Obóz rozpoczęliśmy Mszą Świętą w Niepokalanowie (14.08 - wspomnienie liturgiczne św. Maksymiliana Kolbego). Na miejscu zwiedziliśmy muzeum Świętego Maksymiliana, po którym oprowadził na Ksiądz Proboszcz ;)
Pierwszy nocleg miał miejsce w Koniakowie.

Środa

Kolejnego dnia (15.08 - uroczystość Wniebowzięcia NMP) byliśmy na Mszy Świętej w Koniakowie.
Po śniadaniu wyruszyliśmy w dalszą podróż.
Zatrzymaliśmy się nad Balatonem, rozległym, ale bardzo płytkim jeziorem. Była piękna pogoda. Mieliśmy chwilę wolnego czasu, by odpocząć, schłodzić nogi w Balatonie ;

Czwartek
Około godziny 6:00 dotarliśmy do Medugorje ! Tam rozpakowaliśmy bagaże, przespaliśmy się, zjedliśmy śniadanie i w końcu wyruszyliśmy pozwiedzać.  Rozpoczęliśmy od Sanktuarium.
Medugorje jest miejscem szczególnym. Od 1981 roku objawia się tam Matka Boska. Oprócz 6 wizjonerów, każdy pielgrzym,  modlący się w Sanktuarium,  czuje Jej obecność. To niesamowite, gdy tak wiele osób mówi różaniec w tym samym momencie i to każdy w swoim języku!
Mszę Świętą mieliśmy w Kaplicy Adoracji (Msza była w języku polskim).

Piątek
Dzień rozpoczęliśmy od wejścia na Górę Krzyża. To była wyprawa! Wspinaliśmy się na skalisty szczyt, zatrzymując się tylko przy kolejnych stacjach Drogi Krzyżowej. Z góry  można było podziwiać całe Medugorie !
Gdy zeszliśmy ze szczytu, Ksiądz Proboszcz odprawił w naszej świetlicy Mszę Świętą. Potem było śniadanie przygotowane przez panią Małgosię i pojechaliśmy kąpać się nad Riwierę Makarską. To było niesamowicie relaksujące popołudnie ;

Sobota
Dziś byliśmy w Dubrowniku. Jest to miasto wpisane na Listę Światowego Dziedzictwa Kulturowego UNESCO. Tam zwiedzaliśmy przepiękną architekturę z różnych okresów historycznych, zachwycaliśmy się cudownymi widokami. W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się na kąpiel w morzu ;

Niedziela
Rano weszliśmy na Górę Objawień. Po Mszy Świętej i śniadaniu pojechaliśmy nad wodospady. Podziwialiśmy niesamowite widoki: woda spływała z szumem z wysokich skał!  Zażywaliśmy kąpieli słonecznych oraz oczywiście wodnych.

Poniedziałek
Byliśmy w Mostarze. Tam zetknęliśmy się odmienną, orientalną kulturą. Zafascynowały nas wąskie uliczki i  stragany z mnóstwem błyszczących kolorowych przedmiotów.  Po zwiedzaniu pojechaliśmy nad nasze wodospady!

Wtorek

Ze smutkiem opuściliśmy Bośnię i Hercegowinę ; Zatrzymaliśmy się w Chorwacji, by zwiedzić jeden z ich Parków Narodowych (Jeziora Piltwickie). Potem już wyruszyliśmy na Węgry.

Nocowaliśmy przy najstarszym Sanktuarium Maryjnym na Węgrzech koło Budapesztu.

Środa

Byliśmy na gorących źródłach. Po odpoczynku w leczniczej wodzie, odbyliśmy drogę powrotną do Polski. Na kąpielisku były też zimne baseny (na szczęście! można było się trochę schłodzić).

Czwartek
Koło południa, zawitaliśmy do Olsztyna.

Obóz był wyjątkowy, ponieważ pozwolił na duchową odnowę, pogłębienie swojej wiary, zawierzenie życia, swoich bliskich, etc. Maryi, Jezusowi. Jednocześnie program zwiedzania był bardzo bogaty. Organizatorowi - Księdzu Andrzejowi,  udało się połączyć odpoczynek z modlitwą, zwiedzanie z codzienną Eucharystią.
Przez cały pobyt była piękna pogoda (koło  40 stopni!). Objadaliśmy się pysznymi owocami. Ksiądz Proboszcz nas rozpieszczał. Obdarowywał batonami, owocami, jogurtami no i (bardzo potrzebną w tym klimacie) wodą. Spędziliśmy 10 niezapomnianych dni we wspaniałym towarzystwie, pięknych miejscach i przesympatycznej atmosferze.
Ciekawe, jaką wycieczkę Ksiądz Andrzej zorganizuje nam w przyszłym roku....
Czekamy z niecierpliwością!!!

Numer konta bankowego parafii:
 BANK PEKAO SA
 45 1240 1590 1111 0000 1452 4608

projekt: artformat.pl / wykonanie, system VCMS: virtualmedia.pl - strony internetowe Olsztyn
ogrody zimowe

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu w Twojej przeglądarce. X